bild 1 / 15
Veckans porträtt: ABBEY LEE.
  • bild 2 / 15
    Veckans porträtt: ABBEY LEE.
    Foto: Hedislimane.com
  • bild 3 / 15
    Veckans porträtt: ABBEY LEE.
    Foto: Hedislimane.com
  • bild 4 / 15
    Veckans porträtt: ABBEY LEE.
    Foto: Hedislimane.com
  • bild 5 / 15
    Veckans habegär: PLASTPÅSE.
    Foto: Josefin Arestav
  • bild 6 / 15
    Veckans smyglansering: VIRKNING.
    Foto: Karin Bylund
  • bild 7 / 15
    Veckans smyglansering: VIRKNING.
    Foto: Karin Bylund
  • bild 8 / 15
    Veckans modereportage: FRENCH REVUE.
    Foto: Fashiongonerogue.com
  • bild 9 / 15
    Veckans modereportage: FRENCH REVUE.
    Foto: Fashiongonerogue.com
  • bild 10 / 15
    Veckans modereportage: FRENCH REVUE.
    Foto: Fashiongonerogue.com
  • bild 11 / 15
    Veckans skönhetsköp: METALL.
    Foto: Karin Bylund
  • bild 12 / 15
    Veckans skönhetsköp: METALL.
    Foto: Karin Bylund
  • bild 13 / 15
    Veckans DIY: MIU MIU.
    Foto: 5inchandup.blogspot.com
  • bild 14 / 15
    Veckans DIY: MIU MIU.
    Foto: 5inchandup.blogspot.com
  • bild 15 / 15
    Veckans outfit: HOPKOK.
    Foto: Karin Bylund
  • Veckans porträtt
    ABBEY LEE. Fotografen Hedi Slimane har porträtterat tuffingen Abbey Lee Kershaw i en enkel men oerhört fängslande och inspirerande
    bildserie.
    Veckans habegär
    PLASTPÅSE. Igår kväll, på väg hem från jobbet, vände jag mig om efter en äldre man med röd, genomskinlig matkasse i ena handen. Stod och stirrade ett bra tag, med en enorm känsla av habegär i hela kroppen. Josefin Arestav har skrivit mer om den kanske något udda trenden här.
    Veckans smyglansering
    VIRKNING. H&M:s miljömedvetna Conscious Collection har smyglanserats i vissa butiker runt om i landet. Gissa om jag både tappade hakan och hoppade högt av lycka när jag fick se dessa shorts - som jag tidigare trånat efter - hänga ensamma på en klädställning. Lade givetvis vantarna på dem omedelbart! 249 kronor gick de loss på.

    Veckans modereportage
    FRENCH REVUE. Har under veckan som gått fallit pladask för det här androgyna, skära modereportaget. Frontas av modellen Bo Don och finnes i senaste numret den annars annars ganska tarvliga tidningen French Revue de Modes. Tack, stylisten Sam Ranger! Ett par rosa brogues står nu högt, högt upp på min inköpslista.

    Veckans skönhetsköp
    METALL. Har haffat nya nagellack från Urban outfitters. Kostar 99 kronor per flaska, ger en lite lagom glittrig minx-känsla och håller länge.

    Veckans DIY
    MIU MIU. (Riktar mig nu till de sant kreativa nu då jag sett ett flertal illavarslande skräckexempel.) Gör som Miu Miu och måla dina skjortkragar. Så fint att jag nästan trillar av pinn! Fastslår dock på en gång att en naken, vig kvinna är lite för djärvt för mig och mina skjortor. Satsar nog på en katt eller ett par fåglar i stället.

    Veckans outfit
    HOPKOK. Jacka från marknad, tights från H&M, väska från Louis Vuitton och än en gång skorna från det där överskottsbolaget i Cannes. En salig mix av pompa och sopor.

    VIDEO: Abbey Lee Kershaw knegar

    I samarbete med:
    http://nyheter24.se/modette/karinbylund/files/2010/09/Stureplan.jpg